omzetoptimalisatie
& conceptontwikkeling

Leren houden van marketing & administratie!
Je bedrijf online & offline gezond houden!
ANALYSE: JE BEDRIJF DOOR DE OGEN VAN JE KLANT.
ADVIES: STRATEGISCHE DOELEN VOOR JE BEDRIJF.

Hoe werken we?

1. Gratis zoom

Onze eerste afspraak is gratis. Laten we elkaar eerst leren kennen en kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. In een gesprek van +/- een uur luisteren we…

2. ANALYSE

Hoe wordt je bedrijf door de klant gezien?
Of door een prospect?
Hoe gezond is je bedrijf?
Hoe gezond ben je zelf?
brengt de mond op mond reclame wel de juiste klanten aan?

3. Advies & Doelen

Na de analyse + onze aanvullingen maak je zelf de keuze:
of je het zelf intern aanpakt en begeleid
of dat het voor je wordt uitgewerkt.

Er kan besloten worden met wie en hoe er gewerkt wordt om de doelen te bereiken.

4. Invullen & opvolgen

Volg je zelf op?
Volg je je zelf op? ;).

Deze laatste is niet onbelangrijk. Dikwijls wordt er beslist om de invulling en opvolging zelf te doen.
Dikwijls wordt hier ook op teruggekomen…
…want tijd ontbreekt.

5. Check-up

We laten je niet alleen. Opvolging is het kernwoord tot succes.

Dit kan maandelijks, 3 maandelijks of zelfs enkele malen per jaar.

Leer DAAvid kennen in 4 filmpjes

Waarom deze werkwijze?

Wat is de analyse?

Wat is een website ROAST?

Tip voor de horeca!

“Anyone can do my job,
but no one can be me.”
Harvey Specter

BOEK GRATIS je 1ste gesprek

Waarom deze werkwijze?

Door te vertrekken vanuit de analyse maakt het mogelijk om te kijken wat er eerst dient aangepakt te worden.
Door deze methode is de gekende chaos (van alles opstarten, geen controle, maar wat doen, … ) achterwege en kan er een haalbaar plan opgebouwd worden in functie van de noden van het bedrijf en en het verder uit te bouwen naar een moderne gecontroleerde toekomst.

Voorbeeld 1: Uit de analyse blijkt dat een klussenbedrijf het liefst zolderrenovaties doet. Beter te plannen, beter verdienmodel en een zekere fierheid op het werk. Nu kan de website + stijl + communicatie verder uitgebouwd worden richting zolderrenovaties.
Na een tweede analyse blijkt dat het bedrijf in de zomer liever buiten werkt en in de winter binnen. 3 jaar later wordt doen ze zolderrenovaties en in de zomer gevel en terrasrenovaties. Al de kleine klussen worden niet meer aanvaard (en er is daar ook geen tijd meer voor).

Voorbeeld 2: Een voedingsbedrijf die vooral voor verkooppunten werkt, wil uitbreiden naar een website + shop. Het doel is/was om de merknaam gekender te maken. Uit de analyse bleek dat er een groot cashflow probleem is. Het bedrijf verkoopt niet slecht, maar veel kapitaal blijft geparkeerd in de stock + niet betaalde facturen. Hier wordt eerst een stappenplan gemaakt. Het resultaat is geïnde facturen, aanpassen producten + verhoging marges producten. Alsook is er hier beslist geweest de ruimte voor de stock te veranderen. Deze wordt gehuurd in functie van uitbreiding assortiment… maar was wel een nutteloze grote kost.

Voorbeeld 3: een webshop vraagt ook administratie en organisatie. Indien dit zonder een webshop al een probleem is, zal de webshop geen meerwaarde betekenen, maar zal het eerder een last worden.

De werkwijze heeft als doel onderstaande 3 punten waar te maken!

1. Behoefte

Wat zijn de echte behoeften van je bedrijf?
wat zijn de echte behoeften van je klanten?

Behoefte aan verdere uitbouw?
…aan structuur?
…aan kapitaal?
…aan een nieuw verhaal?

2. Omzetten tot actie

Hier wordt al een onderscheid gemaakt!

Om de structuur en veranderingen duidelijk en opvolgbaar te maken: stappenplan!

Om uw marketing onder controle te houden: werken in reeksen!

3. Hardmaken

Inderdaad. Doen!

Oplossingen Voor Alledaagse Problemen binnen uw bedrijf!

Optimalisatie door: Software & herstructurering.

Silvasoft biedt een compleet bedrijfsadministratie pakket waarbij diverse modules online gekoppeld kunnen worden aan uw administratie.

Silvasoft, business software

WordPress is ’s werelds meest populaire content management systeem dat 34% van alle websites op het internet voorziet.

WordPress, Webplatform

WooCommerce is ’s werelds meest populaire eCommerce platform. Het is super-flexibel, kosteneffectief, en gemakkelijk te beheren.

WooCommerce, Webshop

De Wordfence WordPress beveiligingsplugin biedt gratis WordPress beveiliging op bedrijfsniveau en beschermt uw website tegen hacks en malware.

Wordfence, Beveiliging

SEOPress is een krachtige WordPress SEO plugin om je SEO te optimaliseren, je verkeer te stimuleren, sociaal delen te verbeteren, aangepaste HTML en XML sitemaps aan te maken,…

SEOPress, SEO

De GDPR Cookie Consent plugin zal u helpen om uw website GDPR compliant te maken.

GDPR | WordPress, GDPR
Webhosting met uitstekende uptime en serversnelheden, inclusief back-ups, gratis HTTPS/SSL + gratis malware beveiliging & voorzien van ISO 9001 en ISO 27001 certificaten.
Combell, Webhosting

Diib is een website analytics en SEO-tool om gegevens te verzamelen en je website te optimaliseren voor SEO. Het maakt gebruik van Google My Business en analytics. Een goed Semrush alternatief.

diib, Check your web!

Google Analytics, Google Search Console, Google keyword planner, Google Mijn bedrijf, Google Pagespeed Insights, Google tools, Google alerts, Google Tag Manager, Google Ads,…

Google, De zoekmachine

De WP Rocket plugin kan uw WordPress site versnellen door middel van caching en andere prestatie-optimalisaties.

WP-ROCKET, Snelle site

Mollie is een betaalprovider voor webshop. Betaal alleen per transactie, geen setup Fee, snel implementeren, lage tarieven. Geen Gedoe.

Mollie, Betaalprovider

Behaalde resultaten!

Als voorbeeld neem ik het theebedrijf EEva.be.
Ik kan hier persoonlijk in worden doordat dit project is overgenomen door DAAvid en alle fases (meermaals) is doorgaan. Jaarlijks wordt er een check-up uitgevoerd en gebeuren er aanpassingen.

In 2019 gebeurden de check-ups per kwartaal en was er een actieplan om iedere maand onderdelen van dit bedrijf aan te passen en te verbeteren. In 2020 zijn er de reeksen (filmpjes, posts campagnes,… ) bijgekomen in functie van online verkoop.

we spreken hier ook over een nieuwe workflow van administratie, herschrijven SEO, aanpassen en verbeteren van de website naar klantgedrag. Deze website is op 2 maanden tijd van een informatieve website naar een een website gegaan die zich richt op verkoop van losse thee.

1. Omzet verhoogd +400%

De eerste pijler was horeca. Daaruit is het volledige verhaal gestart.
Vanuit de analyse is er besloten geweest de focus te verleggen naar verkooppunten + particuliere klanten…

2. klanten komen via website.

Een leuk gevolg van punt één is dat de aanvragen vanuit horeca en winkels automatisch binnen kwamen. De vraag komt vanuit de klant zelf…

3. Administratie naar min van tijd

Administratie is steeds een probleem geweest. Je spreekt hier over eerste contacten, opvolgen, arm, offertes, bestellingen, facturen, boekhouding, stock, favv, certificeringen,…

Wij zijn hier om jouw bedrijf/product te (her)lanceren!

Door eenvoud, beide voeten op de grond… maar vooral GOESTING!

Gaan we beginnen?
of boek je gratis eerste afspraak (zoom)!