Hoe werken we?
Leer DAAvid kennen in 4 filmpjes
Waarom deze werkwijze?
Wat is de analyse?
Wat is een website ROAST?
Tip voor de horeca!
“Anyone can do my job,
but no one can be me.”
Harvey Specter
“Anyone can do my job,
but no one can be me.”
Harvey Specter
Waarom deze werkwijze?
Door te vertrekken vanuit de analyse maakt het mogelijk om te kijken wat er eerst dient aangepakt te worden.
Door deze methode is de gekende chaos (van alles opstarten, geen controle, maar wat doen, … ) achterwege en kan er een haalbaar plan opgebouwd worden in functie van de noden van het bedrijf en en het verder uit te bouwen naar een moderne gecontroleerde toekomst.
Voorbeeld 1: Uit de analyse blijkt dat een klussenbedrijf het liefst zolderrenovaties doet. Beter te plannen, beter verdienmodel en een zekere fierheid op het werk. Nu kan de website + stijl + communicatie verder uitgebouwd worden richting zolderrenovaties.
Na een tweede analyse blijkt dat het bedrijf in de zomer liever buiten werkt en in de winter binnen. 3 jaar later wordt doen ze zolderrenovaties en in de zomer gevel en terrasrenovaties. Al de kleine klussen worden niet meer aanvaard (en er is daar ook geen tijd meer voor).
Voorbeeld 2: Een voedingsbedrijf die vooral voor verkooppunten werkt, wil uitbreiden naar een website + shop. Het doel is/was om de merknaam gekender te maken. Uit de analyse bleek dat er een groot cashflow probleem is. Het bedrijf verkoopt niet slecht, maar veel kapitaal blijft geparkeerd in de stock + niet betaalde facturen. Hier wordt eerst een stappenplan gemaakt. Het resultaat is geïnde facturen, aanpassen producten + verhoging marges producten. Alsook is er hier beslist geweest de ruimte voor de stock te veranderen. Deze wordt gehuurd in functie van uitbreiding assortiment… maar was wel een nutteloze grote kost.
Voorbeeld 3: een webshop vraagt ook administratie en organisatie. Indien dit zonder een webshop al een probleem is, zal de webshop geen meerwaarde betekenen, maar zal het eerder een last worden.
De werkwijze heeft als doel onderstaande 3 punten waar te maken!
1. Behoefte
Wat zijn de echte behoeften van je bedrijf?
wat zijn de echte behoeften van je klanten?
Behoefte aan verdere uitbouw?
…aan structuur?
…aan kapitaal?
…aan een nieuw verhaal?
2. Omzetten tot actie
Hier wordt al een onderscheid gemaakt!
Om de structuur en veranderingen duidelijk en opvolgbaar te maken: stappenplan!
Om uw marketing onder controle te houden: werken in reeksen!
3. Hardmaken
Inderdaad. Doen!
Optimalisatie door: Software & herstructurering.
Silvasoft biedt een compleet bedrijfsadministratie pakket waarbij diverse modules online gekoppeld kunnen worden aan uw administratie.
WordPress is ’s werelds meest populaire content management systeem dat 34% van alle websites op het internet voorziet.
WooCommerce is ’s werelds meest populaire eCommerce platform. Het is super-flexibel, kosteneffectief, en gemakkelijk te beheren.
De Wordfence WordPress beveiligingsplugin biedt gratis WordPress beveiliging op bedrijfsniveau en beschermt uw website tegen hacks en malware.
SEOPress is een krachtige WordPress SEO plugin om je SEO te optimaliseren, je verkeer te stimuleren, sociaal delen te verbeteren, aangepaste HTML en XML sitemaps aan te maken,…
De GDPR Cookie Consent plugin zal u helpen om uw website GDPR compliant te maken.
Webhosting met uitstekende uptime en serversnelheden, inclusief back-ups, gratis HTTPS/SSL + gratis malware beveiliging & voorzien van ISO 9001 en ISO 27001 certificaten.
Diib is een website analytics en SEO-tool om gegevens te verzamelen en je website te optimaliseren voor SEO. Het maakt gebruik van Google My Business en analytics. Een goed Semrush alternatief.
Google Analytics, Google Search Console, Google keyword planner, Google Mijn bedrijf, Google Pagespeed Insights, Google tools, Google alerts, Google Tag Manager, Google Ads,…
De WP Rocket plugin kan uw WordPress site versnellen door middel van caching en andere prestatie-optimalisaties.
Mollie is een betaalprovider voor webshop. Betaal alleen per transactie, geen setup Fee, snel implementeren, lage tarieven. Geen Gedoe.
Behaalde resultaten!
Als voorbeeld neem ik het theebedrijf EEva.be.
Ik kan hier persoonlijk in worden doordat dit project is overgenomen door DAAvid en alle fases (meermaals) is doorgaan. Jaarlijks wordt er een check-up uitgevoerd en gebeuren er aanpassingen.
In 2019 gebeurden de check-ups per kwartaal en was er een actieplan om iedere maand onderdelen van dit bedrijf aan te passen en te verbeteren. In 2020 zijn er de reeksen (filmpjes, posts campagnes,… ) bijgekomen in functie van online verkoop.
we spreken hier ook over een nieuwe workflow van administratie, herschrijven SEO, aanpassen en verbeteren van de website naar klantgedrag. Deze website is op 2 maanden tijd van een informatieve website naar een een website gegaan die zich richt op verkoop van losse thee.