Behaalde resultaten met EEva.be!

Als voorbeeld neem ik het theebedrijf EEva.be.
Ik kan hier persoonlijk in worden doordat dit project is overgenomen door DAAvid en alle fases (meermaals) is doorgaan. Jaarlijks wordt er een check-up uitgevoerd en gebeuren er aanpassingen.

In 2019 gebeurden de check-ups per kwartaal en was er een actieplan om iedere maand onderdelen van dit bedrijf aan te passen en te verbeteren. In 2020 zijn er de reeksen (filmpjes, posts campagnes,… ) bijgekomen in functie van online verkoop.

we spreken hier ook over een nieuwe workflow van administratie, herschrijven SEO, aanpassen en verbeteren van de website naar klantgedrag. Deze website is op 2 maanden tijd van een informatieve website naar een een website gegaan die zich richt op verkoop van losse thee.

1. Omzet verhoogd +400%

De eerste pijler was horeca. Daaruit is het volledige verhaal gestart.
Vanuit de analyse is er besloten geweest de focus te verleggen naar verkooppunten + particuliere klanten.

De volledige website is aangepast geweest naar verkoop. Vanaf je op de website komt kan je kopen.

Verder is de SEO aangepast + een min van Ads (budget €5/maand). De Ads gebeurt zeer gericht.

Na de eerste maanden is de omzet gestegen van online verkoop van €1200 naar €6000.

Kunnen we toveren?
Nee! Onderzoek naar welke winkels en welke particuliere klanten dit product zoeken + gericht schrijven en adverteren doet wonderen.

2. klanten komen via website.

Een leuk gevolg van punt één is dat de aanvragen vanuit horeca en winkels automatisch binnen kwamen. De vraag komt vanuit de klant zelf.

Gedaan met op de baan klanten te gaan opzoeken, maar gevolg geven aan de aanvragen die binnenkomen.

Nooit geen koude prospect meer?
Jawel, maar gerichter. Het “moeten” is weggevallen en er kan beter gekeken worden wie er past in de huidige groep van klanten.

 

3. Administratie naar min van tijd

Administratie is steeds een probleem geweest. Je spreekt hier over eerste contacten, opvolgen, arm, offertes, bestellingen, facturen, boekhouding, stock, favv, certificeringen,… .

Eerst was er geopteerd om een eigen systeem te maken. Bij alle bestaande systemen was er wel iets… + de kostprijs liep op tot in de 100den euros per maand. En er was precies nog veel werk met gemoeid.

Administratie in één pakket?
Gelukkig wel! Het is een lange zoektocht geweest en een lange weg van testen en aanpassen. Maar al het bovenstaande heeft EEva thee nu in één pakket.

Kostprijs? €27/maand.

Wij zijn hier om jouw bedrijf/product te (her)lanceren!

Door eenvoud, beide voeten op de grond… maar vooral GOESTING!

Gaan we beginnen?
of boek je gratis eerste afspraak (zoom)!