Meer omzet met webshop behalen!
Behaalde resultaten met EEva.be.
Als voorbeeld neem ik het theebedrijf EEva.be.
Ik kan hier persoonlijk in zijn omdat dit project is overgenomen door DAAvid en alle fases (meermaals) zijn doorlopen. Jaarlijks wordt er een check-up uitgevoerd en gebeuren er aanpassingen.
In 2019 gebeurde de check-up per kwartaal en was er een actieplan om iedere maand onderdelen van dit bedrijf aan te passen en te verbeteren. In 2020 zijn er de reeksen (filmpjes, post, campagnes, …) bijgekomen in functie van online verkoop.
We spreken hier ook over een nieuwe workflow van administratie, herschrijven SEO, aanpassen en verbeteren van de website naar klantgedrag. Deze website is op 2 maanden tijd van een informatieve website naar een website gegaan die zich richt op verkoop van losse thee.
Eeva Thee is
van een fysieke winkel...... naar een online winkel gegaan.
Nota: De fysieke winkel is vervangen door verschillende verkooppunten.
1. Omzet verhoogd +400%
De eerste pijler was horeca. Daaruit is het volledige verhaal gestart.
Vanuit de analyse is er besloten geweest de focus te verleggen naar verkooppunten + particuliere klanten.
De volledige website is aangepast naar verkoop. Zodra je op de website komt kan je kopen.
Verder is de SEO aangepast + een min. aan Ads (budget € 5/dag). De Ads gebeurt zeer gericht.
Na de eerste maanden is de omzet gestegen van online verkoop van € 1200 naar € 6000.
Kunnen we toveren?
Nee! Onderzoek naar welke winkels en welke particuliere klanten dit product zoeken + gericht schrijven en adverteren doet wonderen.
2. klanten komen via website.
Een leuk gevolg van punt één is dat de aanvragen vanuit horeca en winkels automatisch binnen komen. De vraag komt vanuit de klant zelf.
Gedaan met op de baan klanten te gaan opzoeken, maar gevolg geven aan de aanvragen die binnenkomen.
Nooit geen koude prospect meer?
Jawel, maar gerichter. Het “moeten” is weggevallen en je creëert meer ruimte en tijd om nog beter je gewenste klanten te vinden en aan te spreken.
3. Administratie naar min van tijd
Administratie is steeds een probleem. Je spreekt hier over eerste contacten, opvolgen, CRM, offertes, bestellingen, facturen, boekhouding, stock, favv, certificeringen,… .
Eerst werd er geopteerd voor een eigen systeem te maken. Bij alle bestaande systemen was er wel iets… + de kostprijs liep op tot in de honderden euro’s per maand. En nog steeds had je er nog veel werk aan.
Administratie in één pakket?
Gelukkig wel! Het is een lange zoektocht geweest en een lange weg van testen en aanpassen. Maar al het bovenstaande heeft EEva thee nu in één pakket.
Kostprijs? €27/maand.